Bez kategoriiPo polsku

Tłumaczu, jesteś swoim CEO, CFO i CMO

Tłumacz sobie sterem, żeglarzem i okrętem

Znacie to powiedzenie „Jestem sobie sterem, żeglarzem i okrętem”? Gdy prowadzimy jednoosobową działalność, musimy wcielać się w różne role. Lubię wpisywać sobie w różnych rubrykach w mediach społecznościowych, że jestem CEO (ang. chief executive officer) w firmie Gabriela Janiszewska Translite. Czemu nie, skoro to właśnie ja wytyczam strategiczne cele mojej firmy w zakresie jej podstawowej działalności tzn. tłumaczeń.

Jednocześnie każdy z nas, tłumaczy, zarządza swoimi finansami — decyduje o wysokości stawek, planuje inwestycje, rozlicza się z fiskusem. Pełnimy zatem również funkcję CFO (ang. chief financial officer). Nikt nie zdejmie z nas odpowiedzialności za te działania, ale możemy część naszych obowiązków w tym zakresie delegować innym, aby oszczędzić czas na naszą podstawową działalność. Z własnych doświadczeń wiem, że kwestię rozliczeń najlepiej powierzyć zaufanej księgowej.

 Ale czy musimy też być dyrektorami ds. marketingu (ang. CMO, chief marketing officer)  w naszych małych firmach? Czy nie wystarczy ograniczyć się do odpowiadania na zapytania biur tłumaczeń? Pewnie można spróbować, ale dużo lepsze efekty przynosi mozolne budowanie własnej marki.

Wyobraźmy sobie naszą działalność jako budynek. Jej fundamentem powinna być nieustanna dbałość o jakość naszych usług. A filarami, które umożliwią nam osiągnięcie sukcesu na rynku, a co za tym idzie, satysfakcjonujących zarobków, są:

  • dbałość o efektywne zarządzanie czasem poświęcanym na pracę, 
  • odpowiednie stawki
  • marketing.

 Właśnie taki punkt wyjścia przyjęłam w moim webinarze dotyczącym zwiększania zarobków w działalności tłumaczeniowej. 

Jeżeli:

  • chcesz poznać praktyczne wskazówki, jak działać w każdym z tych obszarów, aby dzień po dniu przybliżać się do realizacji swoich celów dotyczących zarobków;
  • czujesz, że Twoja kariera tłumaczeniowa tkwi w martwym punkcie, ponieważ tłumacząc za niskie stawki, nie masz czasu na reklamowanie swoich usług;
  • masz wrażenie, że wszyscy wokół obniżają swoje stawki i tylko dlatego mają zlecenia,

to ten webinar może Cię zainteresować.

Poniżej możesz obejrzeć jego krótki fragment:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *